Złodziej Empatii
„Tomek wiedzie szczęśliwe życie. Ma bogatego i szanowanego ojca, przyjaciół, dobre oceny i wszystko czego zapragnie. Jego życie jest pasmem sukcesów, a przynajmniej wszystkim się tak wydaje. Wszystko się zmienia w dniu jego urodzin, kiedy to do klasy dołącza nowa uczennica. Widzowie wraz z nią będą stopniowo odkrywać kolejne tajemnice z życia Tomka i jego otoczenia. Spektakl przedstawia różne oblicza przemocy. To nie tylko bicie czy kopanie. Przemoc psychiczna może prowadzić do równie tragicznych skutków. Każda akcja prowadzi do reakcji. Następstwem napiętej sytuacji w domu głównego bohatera, jest jego zachowanie wobec rówieśników. Nie radzi sobie że stresem i presją, w efekcie krzywdzi osoby w swoim otoczeniu. Jednak czy tak musi być? Czy jest ktoś, kto będzie w stanie udzielić mu pomocy? Jego zachowanie jest podświadomym wołaniem o pomoc. On sam jest jednocześnie katem i ofiarą.
Głównym założeniem jest budowanie świadomości młodzieży. Rozwijanie ich wrażliwości i empatii wobec innych. Pokazanie, że bardzo łatwo, zupełnie nieświadomie skrzywdzić innych. Odreagowywanie swoich problemów na innych może prowadzić do tragicznych konsekwencji. W czasie spektaklu, aktorzy zaprosili naszą młodzież do otwartej rozmowy na temat właściwych postaw i zachowań. Aktorzy wchodząc w interakcje z widzami, sprawili, że młodzież nie miała poczucia bycia na nudnym wykładzie i chętnie podzieliła się swoimi spostrzeżeniami. O ile w życiu nie jesteśmy w stanie cofnąć czasu i zmienić naszych wyborów, tak w teatrze wszystko jest możliwe.
Nasi widzowie mieli możliwość wpłynąć na wybory głównego bohatera i dzięki temu mogli doprowadzić do pozytywnego zakończenia historii. Dzięki części interaktywnej, każdy spektakl jest inny, ten również miał taki przebieg, a nasi uczniowie z całą pewnością zapamiętają tą cenną lekcję życia.
źródło; teatrkrola.pl